لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد+جزئیات و لینک سامانه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال کم فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان تماشای تلویزیون برای چه سنی ممنوع است؟ اسید‌های آمینه به عنوان پیش‌ساز پروتئین‌ها و به عنوان مکمل غذایی «تروما» چهارمین علت مرگ در دنیا  ۱۰ فایده پیاده روی برای سلامت بدن | بهترین زمان پیاده‌روی چه زمانی است؟ بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند چند ساعت در شبانه‌روز بنشینیم، بایستیم و بخوابیم؟ منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
سرخط خبرها

حدود یک درصد جمعیت خراسان رضوی برای دز یادآور کرونا مراجعه کردند

  • کد خبر: ۱۵۷۵۷۳
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
حدود یک درصد جمعیت خراسان رضوی برای دز یادآور کرونا مراجعه کردند
رئیس اداره پیشگیری و مدیریت بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون یکی از دغدغه‌های کادر درمان این است که مردم به مراکز منتخب برای تست کرونا کمتر مراجعه می‌کنند در حالیکه ما شاهد هستیم علائم کرونا و بیماری تنفسی به وضوح دربین مردم و اطرافیان زیاد است.

دکتر ناصر امینی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت کرونا در خراسان رضوی می‌گوید: متاسفانه استقبال خوبی از تزریق واکسن کرونا انجام نشده است. به طوریکه از ابتدای سال تنها ۱۲۸۷ دز واکسن تزریق شده است که حدود ۵۴ درصد آن معادل ۷۰۰ دز مربوط به دز یادآورا ست.

رئیس اداره پیشگیری و مدیریت بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: سنین زیر ۱۷ سال که تزریق دز سوم ندارند در دز اول ۴۱ درصد تزریق انجام شده و دز دوم ۳۱ درصد بوده است. بالای ۱۷ سال که دز سوم هم تزریق انجام می‌شود. در دز اول ۱۰۰ درصد تزریق انجام شده، دز دوم ۸۹ درصد و دز سوم هم ۴۰ درصد مراجعه کرده اند که اگر دز سوم را به عنوان دز یادآور تلقی کنیم در واقع چیزی حدود یک درصد جمعیت برای یادآور مراجعه کردند.

 به گفته وی، در آخرین رنگ بندی کرونا درخراسان رضوی، یک شهرستان قرمز کوهسرخ را داریم و ۲۲ شهرستان استان به خصوص مشهد در وضعیت زرد کرونای قرار دارند که جای نگرانی دارد و شش شهرستان هم در وضعیت آبی قرار دارد. 

وی با بیان اینکه درمجموع ۲۳ شهرستان استان در وضعیت خطرناک قرار دارد تصریح کرد: رفت امد‌ها درایام نوروز و حضور زائر در مشهد و تجمعات جای نگرانی دارد و متاسفانه به دلیل اینکه درصد کمی ماسک استفاده می‌کنند ما را نگران کرده است.

به گفته دکتر امینی، اکنون یکی از دغدغه‌های کادر درمان این است که مردم به مراکز منتخب برای تست کرونا کمتر مراجعه می کنند در حالیکه ما شاهد هستیم علائم کرونا و بیماری تنفسی به وضوح دربین مردم و اطرافیان زیاد است.
وی تاکید کرد: یکی از دلایل عدم مراجعه می‌تواند این باشد که سویه جدید که گسترش پیدا کرده سبک‌تر است و این نگرانی وجود ندارد که تست کرونا بدهند. در حالیکه که فرد در صورت تشخیص کرونا باید در قرنیطنه قرار بگیرد، چون این بیماری برای اطرافیان که سنین مختلف  و بیماری زمینه ای دارند هم خطرناک است و همین موضوع باعث نگرانی است.

وی افزود: تاکید بر استفاده از ماسک شده است و اینکه که اگر علائم تنفسی را فرد در خود مشاهده میکند حتما تست کرونا را بدهند که برای کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند خطرناک نباشند.

این مسئول گفت: در حال حاضر ما تشخیص اولیه مان در همه بیماری‌های تنفسی که اتفاق می‌افتد را کرونا می‌دانیم. در نتیجه مردم باید تست کرونا را جدی بگیرند و از ماسک استفاده کنند. در سویه جدید بیشترین علائم تب، سرفه، بی حالی و سستی و در کودکان علائم گوارشی است. بیماری‌های ویروسی تقریبا دارو مشخصی ندارند و در صورتی که بستری شوند و درگیری ریوی داشته باشند دارو‌ی خاص داده می‌شود.

ناصری افزود: این بیماری به دلیل عوارضی که دارد با سرماخوردگی تفاوت داردو وقتی که یک کودک و سالمند در معرض بیماری قرار می‌گیرد احتمال حتی مرگ وجود دارد و به همین خاطر این نگرانی وجود دارد که هرکس علائم این بیماری را دارد حتما تست دهد که تشخیص داده شود کرونا است یا نه؟ و اگر کرونا است قرنیطنه اهمیت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->